FANDOM

Rasengan
  • Wersja Jiraiyi.
  • Wersja Naruto w I części.
  • Wersja Naruto w II części.
  • Wersja Naruto w płaszczu Kuramy.
  • Modły starego mnicha.PNG Wersja Kakashiego.
  • Wersja Konohamaru.
  • Wersja Minato.
Nazwa
Japońska 螺旋丸
Rōmaji Rasengan
Angielska Spiralling Sphere
Polska Wirująca Sfera
Debiut
Manga Rozdział 150
Anime Odcinek 86
Film Naruto 1: Starcie ninja w Krainie Śniegu
Gra Naruto: Ultimate Ninja 2
OVA Nareszcie jakieś starcie! Jōnini kontra Genini! Rozpoczyna się wielki turniej w Wiosce Liścia!
Występuje w Manga, anime, gra, film i OVA
Informacje
Klasyfikacja Ninjutsu
Klasa Ofensywna
Ranga A
Zasięg Krótki
Pochodzenie Jutsu
Aoi Shōgeki
Bijū Rasengan
Dokonjō Rasengan
Ogniasty Błyskawiczny Rasengan
Futari no Kirifuda
Fūton: Rasengan
Fūton: Rasenshuriken
Fūton: Ryūjin Rasengan
Gufū Suika no Jutsu
Gelel Rasengan
Hiraishin: Ni no Dan
Katon: Gōen Rasengan
Kiiroi Senkō
Mikazuki Rasengan
Nanairo no Rasengan
Naruto to Shion no Chō Chakura Rasengan
Rasen Chō Tarengan
Senpō: Chōōdama Rasen Tarengan
Rasenrangan
Rasenringu
Dai Rasenringu
Renkan Rasengan
Roketto Rasengan
Sanbi Rasengan
Senjutsu: Rasengan
Senjutsu: Rasenrengan
Ōdama Rasenrengan
Senpō: Jiton Rasengan
Senpō: Yōton Rasenshuriken
Shitei: Rasengan
Tatsumaki Rasengan
Tokkō Rasengan
Tsuin Rasengan
Twirling Rasengan
Wakusei Rasengan
Yellow Flash Rasengan
Żółty Błysk Rasengan
Yōko Rasengan
Ōdama Rasengan
Chōōdama Rasengan
Rasenkyūgan
Senpō: Ōdama Rasengan
Ōdama Rasen Tairengan
Ōdama Rasenrengan
Pokrewne Jutsu
Bijūdama
Użytkownicy
Minato Namikaze
Jiraiya
Naruto Uzumaki
Kakashi Hatake
Konohamaru Sarutobi

Rasengan jest potężną techniką stworzoną przez Minato Namikaze. Pomimo trzech lat skutecznego dopracowywania techniki, nigdy nie była kompletna. Rasengan miał być przykładem manipulacji powietrzem, ponieważ Minato chciał połączyć swój element czakry z nową techniką. Zanim zdążył to zrealizować, Namikaze umarł. Jednakże Rasengan nadal jest potężną techniką, którą trudno się nauczyć.

UżycieEdytuj

Skutki Rasengana na wodnej wieży

Skutki Rasengana na wodnej wieży.

Rasengan nie wymaga ręcznych pieczęci do użycia, opierając się tylko na kontroli czakry użytkownika. Po jej zakończeniu, staje się samowystarczalna, które nie daje Rasenganowi określoną granicę podobnemu Chidori. Naturalnie zagęszczony i prędkość ruchu czakry pozwala Rasenganowi szlifować cokolwiek to jest w kontakcie wyrządza poważne szkody. Prowadzi to do unieruchomienia celu spiralą tyłem po uderzeniu lub, jeśli cel leży na ziemi lub rusza na ziemię, siła niszcząca wystarczy stworzyć krater. W anime, Naruto był w stanie zrzucić Rasengana w cel, co technika średniej klasy pocisk. Stwierdzono kilka razy, że Rasengan jest lepszy od swojego odpowiednika Chidori, przez Jiraiyę, Kakashiego, i nawet Sasuke Uchihępo zobaczeniu jego skutkówna wieży ciśnień. Ponieważ Rasengan wymaga wysokiego poziomu kształtu transformacji, opanowanie Rasengana udziela także osoba mistrzowsko opanowująca kształt transformacji, nawet jeśli osoba nieświadomo używa trasnformację kształtu lub jego koncepcję.

Rasengan został zaprojektowany do wykorzystania żywiołów powinowactwa rzucającego. Minato był w stanie dodać swoje powinowactwo do jego Rasengana przed śmiercią, podczas gdy Kakashi Hatake próbował dodać element błyskawicy jego Rasenganowi, ale nie był w stanie i wyjaśnił, że zamiast tego stworzył Chidori i Raikiri, które wymagają pewnego punktu kształtu i samą manipulację natury. Naruto był pierwszy i dodał swoje powonowactwo wiatru do jego Rasengana tworząc Fūton: Rasengan, a nawet wyprzedził go do tego stopnia, że mógłby stworzyć o wiele bardziej potężniejszą i destrukcyjną wersję Fūton: Rasenshuriken.

TreningEdytuj

Siła woli, pękający wodny balonik

Trening Naruto polegający na pęknięciu balonu z wodą.

W I serii Naruto, Jiraiya nauczył głównego bohatera tej techniki. Trening podzielono na 3 części:

  • Etap pierwszy: Naruto uczył się rozrywać balon wypełniony wodą poprzez obracanie tej wody wewnątrz, w różnych kierunkach za pomocą czakry. Ten etap uczy użytkownika rotacji czakry.
  • Etap drugi: Naruto zamiast balonów, rozrywa piłkę z powietrzem w środku, tym samym sposobem. Jest to trudniejsze, ponieważ piłka jest nieco grubsza i powietrze rotuje się zupełnie inaczej niż wodę. Ten etap uczy siły i skupienia czakry w dłoni.
  • Etap osteczny: połączenie obu poprzednich etapów, czyli: Rotacji czakry, siły oraz utrzymania tej energii w formie kuli w wielkości dłoni tak w wyszedł całkowity Rasengan.

Większość użytkowników Rasengana robi to w jednej dłoni, ale Konohamaru Sarutobi i Naruto Uzumaki korzystali za pomocą cienistego klona. Prawdziwy skupia czakrę i siłę, a klon rotuje powietrze wokół jego dłoni.

W anime Rasengan wygląda jak niebieska kula z białymi kreskami w środku. W mandze wygląda wygląda jak mały tajfun i jest koloru żółtego.

PoprawaEdytuj

Naruto tworzy jedną ręką Rasengana

Naruto tworzy jedną ręką Rasengana.

Podczas gdy Naruto znalazł nowe sposoby wykorzystania tej techniki, wciąż używa klonów, aby wykonać jego Rasengan i jego warianty.

Ōdama Rasengan

Naruto używając Ōdama Rasengan.

Podczas z treingu z Jiraiyą, Rasengan Naruto poprawił się Ōdama Rasengan. W anime eksluzywna restrospekcja wyjaśniła, że technika Ōdama Rasengan jest wynikiem uwagi Jiraiyi, że byłoby łatwiej trafić w przeciwnika z większym Rasenganem. Później Naruto miesza jego wiatr z czakrą, aby rozpocząć rozwój Fūton: Rasenshuriken, jak było pierwotnie przeznaczone. Rasengan Naruto wziął jeszcze bardziej niż jego ojciec, tworząc Fūton: Rasenshurikena, wariant Fūton: Rasengan. Chociaż ta nowa technika uszkodza układ krążenia czakry przeciwnika, ale również ten sam rodzaj uszkodzenia ramienia Naruto, co obusieczny miecz.

Naruto używając Tailed Beast Chakra Arms będąc w Kyūbi Chakura Mōdo, aby utworzyć nowy Rasengan, Bijū Rasengan, który jest jeszcze bardziej podoby do Bijūdama niż były pierwotny Rasengan. Gdy w tym, on może wykorzystać podstawowy Rasengan z tylko jednej strony. Wydaje się, że on może teraz zrobić w trybie mędrca.

Po uzyskaniu mocy wszystkich dziewięciu ogoniastych bestii, Naruto był w stanie dodać czakrę uwolnienie magnesu Shukaku, a także jego technikę pieczętującą do Rasengana; co pozwoliło mu na stworzenie Senpō: Jiton Rasengan.

Wpływ SenjutsuEdytuj

Plik:Rasengan..png

Wykorzystując czakrę senjutsu wykazał znaczną poprawę Rasengana. Najbardziej podstawowym z tych uprawnień technikę Senjutsu: Rasengan (仙術 · 螺旋 丸, Senjutsu: Rasengan; dosłownie oznacza "Technika Mędrca: Wirująca Sfera")- prosty Rasengan miesza się z czakrą senjutsu użytkownika. Do jego walki z Painem, Naruto wykazał utworzone kilka warianty Rasenganów, które wykorzystywał jego czakrę senjutsu. Również Naruto pokonał podstawową przeszkodę jego Rasenshurikena, gdy w trybie awaryjnym to Rzucił Rasenshurikenem, aby zapobiec szkodzie wyrządze własnemu ciałowii zwiększył jego moc, powodując rozpad w kontakcie.

Plik:Ōdama Rasengan.jpg

Naruto może dzierżyć Rasengana w obu dłoniach, podczas w trybie mędrca. Senpō: Ōdama Rasengan seryjnie wykorzystuje dwa regularne Rasengany. Jiraiya sugeruje, że był w stanie zrobić coś podobnego. Podczas nauki Naruto Rasengana, pełnił Rasengana w jednej ręce i zademonstrował ćwiczeniowy balon z wodą w drugiej ręce. Zarówno Jiraiya i Naruto mogą stworzyć jeszcze większy Rasengan, Chōōdama Rasengan i Senpō: Chō Ōdama Rasengan odpowiednio. Naruto może nawet dużą masę grubych Senpō: Chōōdama Rasen Tarengan, który nawet oszałamia Kuramę.

Wpływ DziewięcioogoniastegoEdytuj

Naruto używa jednoogoniastej formy Wersji 1

Naruto w jednoogoniastej formie przygotowuje Rasengana.

Naruto pokazał, ze gdy był pod wpływem czakry lisa, mógł poprawić jego wykorzystanie standardowego Rasengana i jednocześnie uzupełnić jego braki w wykonywaniu techniki. Osłonowa czakra otaczająca go w formie jednoogoniastej służy jako powłoka do ustabilizowania czakry Rasengana, a tym samym, że nie potrzebuje klona, żeby pomógł jak zwykle. Ze względu na wpływ wystawionej przez czakrę lisa,to Rasengana zmieniło od jego żółtego lub niebieskiego koloru z fioletowym, pomarańczowym lub czerwonym kolorze, wykonanie silniejsze niż standardowa wersja. Pomimo faktu, że w niektórych grach wideo nadają mu własną nazwę, Rasengan Demoniczego Lisa (妖狐 螺旋 丸, Yoko Rasengan, znaczy dosłownie "Demoniczna Lisa Spiralna Kula") oraz Kyūbi Rasengan (九尾 螺旋 丸, Kyūbi Rasengan, znaczy dosłownie "Kyūbiego Kula"), jak zasadniczo taka sama technika.

Plik:Rasenrangan.png

Podczas treningu z Killerem B, Naruto został poinformowany, że Rasengan ma takie same właściwości jak kula ogoniastej bestii, w tym, że to technika, która kompresuje czakrę w kulę. Główną różnicą pomiędzy nimi jest stosowanie obrotu do stabilizowania Rasengana. Ponieważ kula ogoniastej bestii jest niezdatna do użytku, chyba, że Naruto może całkowicie przekształcić się do Kuramy, Naruto musi zasmiast dowiedzieć się jak tworzyć Rasengana mieszając równowagę czarną "poztywną" i "negatywną" białą czakrę na współczynnik 8:2. On może stworzyć również nowe warianty Rasengana z bronią, podczas gdy w trybie czakry Kuramy, tak jak kule, Rasenrangan i Rasenkyūgan. Korzystając czakrę broni, jest on również w stanie stworzyć miniaturową wersję Rasenshurikena tylko palcem wskazujacym i dwoma małymi ramionami czakry.

Tryb Ogoniastej Bestii Naruto i Minato

Minato używa Rasengana w trybie ogoniastej bestii.

Podczas bitwy z Obito Uchihą, który stał się jinchūrikim Dziesięcioogoniastego, ożywiony Minato był w stanie przybrać formę Kuramy, z powodu konieczności jego część Yin zapięczętowany w sobie. Był wtedy w stanie wykorzystać replikę Kuramy tworząc gigantycznego Rasengana, proporcjonalnej wielkości do samej repliki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki