FANDOM

Kazekage.png

Kapelusz Kazekage

Kazekage (風影, Cień Wiatru) – głównodowodzący oraz najpotężniejszy shinobi w Wiosce Piasku. Sprawuje zarówno funkcje dowódcy jak i obrońcy wioski. Nazwa Kazekage składa się z dwóch członów: kaze (風, wiatr) i kage (影, cień).

KazekageEdytuj

Pierwszy KazekageEdytuj

Osobny artykuł: Reto

Pierwszy Kazekage.png

Reto, Pierwszy Kazekage.

Reto (初 代 风影, Shodai Kazekage, znaczy dosłownie "Pierwszy Cień Wiatru") był założycielem Sunagakure.

Drugi KazekageEdytuj

Osobny artykuł: Shamon

Shamon.png

Shamon, Drugi Kazekage.

Shamon (二代 目 风影, Nidaime Kazekage, znaczy dosłownie "Drugi Cień Wiatru") został następcą Pierwszego Kazekage. Był pierwszym jinchūrikim, próbując w ten sposób znacznie zwiększyć moc wioski.

Trzeci KazekageEdytuj

Osobny artykuł: Trzeci Kazekage

Trzeci Kazekage.png

Trzeci Kazekage.

Trzeci Kazekage (三代目風影, Sandaime Kazekage, znaczy dosłownie "Trzeci Cień Wiatru") uważany był za najpotężniejszego Kazekage w historii wioski. Został porwany kilka lat przed rozpoczęciem serii. Zginął w walce z Sasorim i został przerobiony na jego ulubioną lalkę. Posiadał zdolności magnetyczne pozwalające na kontrolowanie żelaznego piasku.

Czwarty KazekageEdytuj

Osobny artykuł: Rasa

Czwarty Kazekage.jpg

Rasa, Czwarty Kazekage

Rasa (四代目風影, Yondaime Kazekage, znaczy dosłownie "Czwarty Cień Wiatru") był ojcem Gaary, Kankurō i Temari oraz mężem Karury. Rozkazał umieścić Shukaku w swoim najmłodszym synu – Gaarze. Sprzymierzył się z Orochimaru w celu zniszczenia Konohy. Zginął z ręki Orochimaru w czasie podróży na rozgrywający się w wiosce Konoha egzaminu na Chūnina.

Piąty KazekageEdytuj

Osobny artykuł: Gaara

Gaara jako Kazekage.png

Gaara, Piąty Kazekage

Gaara (五代目風影, Godaime Kazekage, znaczy dosłownie "Piąty Cień Wiatru") jest byłym jinchūrikim jedno-ogoniastego, Pustynny Gaara (砂瀑の我愛羅, Sabaku no Gaara).

CiekawostkiEdytuj

  • W mandze kolor kapelusza Kazekage jest zielony, natomiast w anime Kazekage ma kapelusz niebieski, który jest kolorem Mizukage. Poprawione zostało to w odcinku 199 "Przywódcy wiosek zjeżdżają na obrady".
  • Symbol na kapeluszu to piasek.
  • W trzecim Datbooku, Pierwszy oraz Drugi Kazekage są omyłkowo zamienieni.
  • Gaara to jedyny Kage który nadal posiada swoje stanowisko w Epilogu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki