FANDOM

Kage Bunshin no Jutsu
Kage Bunshin no Jutsu.jpg
Nazwa
Japońska 影分身の術
Rōmaji Kage Bunshin no Jutsu
Angielska Shadow Clone Technique
Polska Technika Cienistego Klona
Debiut
Manga Rozdział 1
Anime Odcinek 1
Film Naruto 1: Starcie ninja w Krainie Śniegu
Gra Naruto: Clash of Ninja
OVA Poszukiwanie czterolistnej koniczynki
Występuje w Manga, anime, gra, film i OVA
Informacje
Klasyfikacja Ninjutsu, Techniki Klonowania
Klasa Uzupełniająca
Ranga B
Ręczne Pieczęcie Pieczęć Klonów
Pochodzenie Jutsu
Bunshin Taiatari
Bunshin Daibakuha
Bunshin Kaiten Kakato Otoshi
Mikazuki no Mai
Daburu Kuropansa
Doton Kage Bunshin
Hāremu no Jutsu
Oiroke: Otokonoko Dōshi no Jutsu
Oiroke: Onnanoko Dōshi no Jutsu
Jinjū Kongō Henge: Santōrō
Ooiga Gatenga
Raiton Kage Bunshin
Raiden
Tajū Kage Bunshin no Jutsu
Shihōhappō Shuriken
Ōdama Rasen Tairengan
Uzumaki Naruto Nisen Rendan
Rasen Chō Tarengan
Uzumaki Naruto Rendan
Ura Kasumigiri
Shuriken Kage Bunshin no Jutsu
Rasen Senkō Chō Rinbukō Sanshiki
Jibaku Bunshin
Uzumaki no Jin
Użytkownicy
Deidara
Naruto Uzumaki
Hayate Gekkō
Hiruzen Sarutobi
Itachi Uchiha
Jiraiya
Kakashi Hatake
Kiba Inuzuka
Konohamaru Sarutobi
Mahiru
Minato Namikaze
Orochimaru
Tobirama Senju
Darui
Ebisu
Hōki
Omoi
Nagato
Kosuke Maruboshi
A
Yūgao Uzuki
Jirōbō
Anko Mitarashi
Sabiru
Shizune
Shisui Uchiha

Kage Bunshin no Jutsu jest techniką opracowaną przez Drugiego Hokage: Tobiramę Senju.

PrzeglądEdytuj

Podobnie jak w przypadku podstawowej techniki klonowania, ta technika tworzy egzemplarze użytkownika. Jednak te klony są materialne zamiast iluzji. Czakra użytkownika jest równomiernie rozprowadzana wśród wszystkich klonów, dając każdemu klonowi równą część całkowitej mocy użytkownika. Klony są w stanie wykonywać techniki na własną rękę, a nawet krwawić, ale zazwyczaj będą rozpraszać się po uderzemiu przez wystarczającą dużą siłę. Klony również mogą rozpraszać samodzielnie lub być rozwiane przez użytkownika techniki. Cienistych klonów nie można odróżnić od rzeczywistej osoby posiadającej nawet dōjutsu, ponieważ klony mają taką samą ilość czakry jak oryginał, a nie są wykonane z innych substancji, takich jak na przykład wodne klony. Także cieniste klony wydają się samodzielnie myśleć i odczuwać ból oryginału, w pewnym stopniu, o czym świadczy klony Naruto czując ból, gdy płaszcz lisa obudziła się w czasie walki z Deidarą.

UżycieEdytuj

Wariant Naruto w trybie ogoniastej bestii.png

Wariant Naruto w trybie ogoniastej bestii.

Ze względu na sposób, w jaki tworzone są klony, użytkownik musi podzielić swoją czakrę pomiędzy klonami, potencjalnie stosując dość szybko wszystkie rezerwy czakry, jeśli użytkownik ma mało czakry lub sprawia zbyt wielu klonów. Jest to szczególnie problematyczne, gdy jest używany Tajū Kage Bunshin no Jutsu; natomiast normalna wersja będzie tworzyć tylko kilka klonów, Kage Bunshin no Jutsu może stworzyć ich setki.

Charakterystyczną, która jest unikalna dla tej techniki jest to, że cienisty klon przenosi swoje doświadczenie do oryginału, jeżeli jest rozproszony. Ta technika sprawia, że idealnie nadaje się do szpiegowania, ponieważ użytkownik może po prostu wysłać klona do szpiegowaniu celu, wtedy klon rozpędza się bez powodu, do przekazania informacji z porotem do użytkownika.

Jest to także przydatne do celów szkoleniowych, ponieważ całkowita ilość doświadcza użytkownik mnoży się przez całkowitą liczbę cienistych klonów są używane do szkolenia. Na przykład, jeśli użytkownik tworzy jednego cienistego klona i trenuje razem z tego klonu przez jedną godzinę, a następnie klon rozprasza się, użytkownik zyskuje dwie godziny szkolenia w ciągu jednej godziny przez dodanie godziny klonowi i użytkownikowi. Ta szczególna cecha ujawia się, dopiero w częsci II przez Kakashiego Hatake. W przypadku zrobienia kilkuset, jak to robi Naruto, szkolenia, które mogą potrwać kilka tygodni lub miesięcy może być zakończony w ciągu godziny. Chociaż technika może być bardzo korzystną próbą użyciu kilku klonów do celów treningowych może być psychicznie szkodliwy dla użytkownika, co jest nie tylko wszystkie doświadczenia zbiera przez użytkownika, przy czym tak cała psychicznie trenuje każdy klon.

CiekawostkiEdytuj

  • Dwa razy w anime Naruto stworzono cieniste klony przy użyciu pieczęci tygrysa.
  • W odcinku 120 Naruto, Sasuke Uchiha twierdzi, że Sharigan może odróżnić klony od oryginału. Jest to sprzeczne z mangą i innymi odcinkami anime.
  • Struś o nazwie Kondor pojawia się w anime przy użyciu tej techniki, ale w rzeczywistości jest to kolejny struś.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki