FANDOM

Byakugan
Byakugan..png
Nazwa
Japońska 白眼
Rōmaji Byakugan
Angielska White Eye
Polska Białe Oczy
Debiut
Manga Rozdział 41
Anime Rozdział 24
OVA Nareszcie jakieś starcie! Jōnini kontra Genini! Rozpoczyna się wielki turniej w Wiosce Liścia!
Występuje w Manga, anime, film, gra i OVA
Informacje
Klan Klan Hyūga.png Klan Hyūga
Jutsu
Hakke Hasangeki

Hakke Hyaku Nijūhachi Shō
Hakkeshō Kaiten
Hakke Rokujūyon Shō
Hakke Sanjūni Shō
Hakke Kūshō
Hakke Kūhekishō
Jūken
Jūkenpō Ichigekishin
Jūho Sōshiken
Shōtei
Shugohakke Rokujūyon Shō
Mizu Hari

Użytkownicy
Ao

Hinata Hyūga
Neji Hyūga
Hiashi Hyūga
Hizashi Hyūga
Starzec z klanu Hyūga
Tokuma Hyūga
Hoheto Hyūga
Kō Hyūga
Hanabi Hyūga
Hamura Ōtsutsuki
Kaguya Ōtsutsuki

Byakugan(白眼; "Białe Oczy") jest dōjutsu kekkei genkai klanu Hyūga. Jego moc pojawiła się obok Rinnegana, w najstarszym znanym przodkiem Hyūga: Kaguya Ōtsutsuki. To stało się znane jako jedno z trzech wielkich dōjutsu, wraz Sharinganem i Rinneganem.

PrzeszłośćEdytuj

Byakugan Hinaty.jpg

Byakugan Hinaty.

To dōjutsu objawia się jako bardzo charakterystyczne oczy, charakteryzują się powiększonymi i rysami białymi tęczówkami. Kiedy Byakugan jest aktywny źrenice użytkownika stają się bardziej wyraźne, a żyły w pobliżu źródła wybrzusza się. Wydaje się również, że w przeciwieństwie do innych dwóch wielkich dōjutsu, wszyscy członkowie klanu posiadają, i mogą korzystać z tego kekkei genkai od urodzenia, w przeciwieństwie do konieczności obudzenia albo, nie dziedzicząc go w ogóle.

Zdolności Byakugana w opuszczeniu go są pożadane przez inne wioski, o czym świadczy inna osada, takich jak próby Kumogakure, by ukraść; wydarzenie, które stało się znane jako incydent Hyūga. Ao z Kirigakure był w stanie zdobyć jednego Byakugana od pokonanego Hyūga i starał się, aby uchronić przed Danzō Shimurą od zdobycia lub zniszczenia, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo wpadnięcie w ręce wroga, a także mieć oddział absolutnie brania ich do niewoli, główan gałąź klanu umieściła Hyūga Sōke no Juinjutsu na członkach pobocznej gałęzi, która spowoduje zapieczętowanie Byakugana na zawsze po ich śmierci. Ta pieczęć podwoiła również jako sposób zadania silnego bólu na członków pobocznej gałęzi jako sposób ukarania ich za niesubordynację.

UmiejętnościEdytuj

Ślepy punkt Byakugana.JPG

Ślepy punkt Byakugana.

Podstawowa zdolność Byakugana daje użytkownikowi w pobliżu 360º pole widzenia, poza jednym martwym punktem z tyłu szyi. Po aktywacji dōjutsu, władający zostaje przyznany automatyczny licznik 50 pola widzenia wokół siebie, który może zostać przedłużony poprzez szkolenie, jak zakres Hinaty w części II rozciąga się do 10 kilometrów.

System krążenia czakry.JPG

System krążenia czakry.

Prawdopodobnie jego największą zdolnością jest, aby w całej czakrze natury, w tym jej przepływ i układ krążenia wewnątrz organizmu z bardzo szegółowym, jak również kolor czakry. Podobnie jak Sharingan i Rinnegan, Byakugan może wykryć czakre zmakniętych barier, jak również okreslić, kiedy genjutsu jest używane. W anime, Byakugan może dostrzec przemiany od prawdziwej osoby poprzez ich czakrę. To jest z szczególnie ostrą precepcją Byakugana z dnia czakry, że klan Hyūga są w stanie pokazać ich styl walki: Jūken. W stanie uderzeć bez siły, a jednak robi więcej szkód shinobi niż niektóre z najpotężniejszych ninjutsu, Jūken został oznaczony jako największy styl taijutsu znany w całej Konosze.

W przeciwieństwie do większości stylów taijutsu, który kocentruje się na urazy zewnętrzne, styl Jūken skupia się głównie na urazach wewnątrznych. Każde uderzenie, gdy umieszczone prawidłowo, uderza wzdłuż systemu krążenia czakry, który jest siecią naczyń, które prowwadzi czakrę. Ta sieć jest ściśle powiązana z funkcjonowaniem narządów organizmu, a więc, gdy wziąć szkody, organy również cierpią. To sprawi, Jūken bardzo niebezpieczny w twarz jak nie można szkolić swoich narządów wewnątrznych, aby stać silniejszym. Obrona jest tylko możliwa, aby zatrzymać uderzenia delikatnej pięści z łączeniem. Wzdłuż karakuri są 361 ukłuć wielkości węzłów nazywane tenketsu lub punkty czakr, które tylko bardziej wykwalifikowani użytkownicy mogą zobaczyć. Kiedy uderzył, użytkownik Byakugana może wybrać albo pieczęć lub przymusowo otworzyć tenketsu, co daje użytkownikowi pełną kontrolę nad systemem czakry ich przeciwnika, potencjalnie umożliwiając użytkownikowi zapieczętować ciało ofiary przez jej zatrzymanie przepływu czakry.

Stale za pomocą Byakugana przez bardzo długi okres czasu powoduje silny ból oczu, przechodzi w stan poprawnie postrzeganie celów. Jednakże ten warunek nie jest stały.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki